פרוטוקול ישיבת המועצה המקומית השנייה (מס' 6) 5.12.1955

* מאשרים את פרוטוקול ישיבת המועצה מס' 5 מה 15.5.55 (ב 40-3-0-5)
* מאשרים את פרוטוקול ישיבת הנהלת המועצה מס' 4 מה 27.11.55 – לאחר דיון
ארוך בסעיף מס' 4, בנושא מענקים לעובדים ובסעיף מס' 5 – לגבי תיקוני כבישים.
סעיף מס 4 – מענקים לעובדים
ארליך: "אם נותנים מענקים לעובדים, שזה מקובל, שיתנו לכל עובדי המועצה". הוא גם לא רואה כל סיבה, שבגללה חייב יוסף עמר לעבוד שעות נוספות.
לוינסון שואל לגבי התקן, לפיו מציעה ההנהלה להעלות את דרגת מזכיר המועצה. בנוסף: "בשעתו הערתי לגבי הצורך בתמיכת הנטיעות בשולי הכבישים, אך זה עדיין לא נעשה, בעוד עמר מבצע עבודות זרות".
כצנלסון, ציפרשטיין וזהבי דחו את הביקורת כלפי עמר. הם שיבחו את עבודתו הקשה עם פועלי הדחק וציינו את המטלות המרובות המוטלות עליו מטעם המועצה.
זהבי: "עליכם לזכור, כי כל משק המועצה מוטל על עמר בלבד, לפעמים הוא עובד יומיים ביום אחד ובמידה ואנו דנים במתן מענקים לעובדים, אזי הוא האיש החייב לקבלו".
כהן: "יוסף עמר הוא בחזקת "כל-בויניק" במועצה ומבצע הרבה עבודות והרבה יותר מהנדרש ממנו".
סעיף מס' 5 – תיקוני כבישים
כהן, לשאלת לוינסון אם הסכום של 1,500 ל"י נועד לתיקונים עקב השיטפונות בלבד, או גם כבישים החדשים – הסכום נועד רק לישנים.
זהבי: לגבי הכבישים החדשים, אם הנזקים לא באשמת הקבלן, ייכנס מחיר התיקון למחיר הכבישים. לגבי תיקון שולי הכביש, כהן מציע לקבל את הצעת הקבלן ולבצעו בפברואר (תיקון כיום לא יחזיק מעמד). זהבי מחזק בהסבירו: אם יתוקן עכשיו, יתנקזו המים למקום הנמוך ביותר ויווצרו "אגמי" מים.
* ממנים ועדה למלווה חוב פנימי. בהתאם לתקנון ממנים שלושה חברים מהרשות המקומית – את ציפרשטיין, כצנלסון ובא כוח הסיעה הדתית, וכמו כן שניים מתושבי המקום – את שלמה בדר וחנן המלט.
* סעדי מציין, שבקריה מוכרים בשר חזיר והוא מבקש מהמועצה לאסור זאת. לוינסון טוען, שיש לראות זאת רק מבחינה חוקית. כהן מבקש מסעדי להגיש תזכיר מפורט בכתב (כולל השם והכתובת). באשר לצד החוקי, היות ואין למועצה חוק עזר בנושא, הרי שאם הסיעה הדתית מעוניינת בכך, שתגיש למועצה הצעה לחוק עזר נגד מכירת חזיר.
* לשאלת ארליך בנושא התחבורה – כהן מדווח על פגישה עם "דן", ש תקיים השבוע.
* כהן לכצנלסון בנושא חיסון הכלבים: היות ויש בקריה רק 12 כלבים שעדיין לא חוסנו, הצוות המחסן לא מוכן לבוא ומבקש מבעלי הכלבים לפנות לבית המטבחיים לחיסונם.
* כהן לארליך בנושא המאור ברחובות: בעיית המאור בשיכון הבולגרים תתוקן מייד. לגבי המעברה, אם יתברר שלא ניגשים בקרוב לפיתוח שטח המעברה, נדון על התקנת החשמל .
* זהבי ללוינסון בנושא התאמת תוכן ההצגות היומיות בשבתות בקולנוע אור און, לגיל הילדים: על בעלי הקולנוע להקפיד על יישום החוק הקיים בנושא.

משתתפים: יעקב כהן (היו"ר), ח. ציפרשטיין, משה כצנלסון, דוד ארליך, יחיא סעדי,
יוסף לוינסון – חברי המועצה, מ. זהבי – מזכיר המועצה
חסרים: צ'יטאיאט (חולה), יצחייק (עובד), מרקוביץ – חברי המועצה
מזכיר הישיבה: ג.איצקוביץ, חותמים: כהן וזהבי

/// מיכל 40 / תיק 3 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש