פרוטוקול ישיבת המועצה (מס' 12) – 4.5.1955

פרוטוקול ישיבת המועצה המקומית (מס' 12)  4.5.1955

דיון ואישור הצעת התקציב לשנת הכספים 1955/56:
*לוינסון וקחטן מבקשים לדחות את הדיון בתקציב, בטענה שקיבלו את העתקו רק יומיים לפני הישיבה ולא הספיקו לעיין בו. כהן: גם אני רציתי לדחות, אולם הממונה על המחוז לוחץ לחתום. זה אותו התקציב שעליו החליטה בזמנו המועצה, רק שהמספרים הוכפלו. משרד הפנים תבע שהתקציב יהיה מבוסס על נתונים שלא היו ברשותנו, כמו לוח שומה, והיה עלינו ליצור הכול מחדש. קחטן אמנם חדש במועצה, אולם לוינסון מכיר היטב את העניינים.
לבקשת קחטן, נערכה הצבעה לגבי דחיית הדיון. פרט לקחטן וללויסון, כולם התנגדו לדחייה. לוינסון טען, שעליו להביא את הצעת התקציב לדיון במרכז התנועה, ולכן איננו יכול לדון בה במועצה. הוא עזב את הישיבה – וקחטן בעקבותיו.
* כהן ניתח את סעיפי התקציב העיקריים והדגיש במיוחד את סעיף ההכנסה – 30,000 ל"י מהמענק הממשלתי: "אמנם אושרו לנו 15,000 ל"י בלבד, הואיל ובעיני הממשלה אנו שייכים לסוג הישובים הוותיקים…, למרות העובדה שאנו מקיימים בתוכנו מעברה, המהווה כ 40% מכלל תושבי המקום, וגם יתר  ה 60% התושבים  40% מהם הם עולים חדשים, אשר לפני זמן קצר באו ממעברות שונות… בדעתנו לערער על החלטת הממשלה ולעשות את כל המאמצים, על מנת להשיג את הסכום שאנו זכאים לו."
* שמש: "מתמיה שלא הוכנס סעיף, הנותן שמץ של תקוה לחיסול המעברה, וסעיף על זיפות הכביש למעברה."
כהן: על זיפות הכביש כבר דובר, ובקשר לחיסול המעברה: "אין הדבר יכול להתבטא בסכומים בתקציב, כי אלה אינם עומדים ברשותנו. בכל זאת נעשה כל מה שנוכל… והצעד הראשון נעשה כבר במפעל השיכון שעליו דיברנו."
בגלל העדרו של מרקוביץ, לא התפתח הדיון לגבי בעיה במנגנון המועצה הדתית, שניסה צ'יטאיאט להעלות.
* ההחלטות: מאשרים את הצעת התקציב לשנת הכספים 1955/56.
דוחים את הצעת התקציב, כפי שהוגשה על ידי הסיעה הדתית, ומחייבים את המועצה הדתית להגיש את ספרי החשבונות שלה לביקורת המועצה, בטרם יבוצע התשלום הראשון על-חשבון ההקצבה עבורה.
מייפים את כוח ההנהלה להכניס תיקונים במבנה התקציב, אם יידרשו על-ידי משרד הפנים.

משתתפים: יעקב כהן (היו"ר), יעקב (פריץ)  היימן, דוד צ'יטאיאט, משה כצנלסון, שמש נאג'י, יוסף לוינסון, יעקב קחטן – חברי המועצה
חסר: מרדכי מרקוביץ – חבר המועצה
מ. זהבי – מזכיר המועצה
רושם הפרוטוקול: גציל איצקוביץ, חותמים: כהן וזהבי

/// מיכל 40 / תיק 3 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש