פרוטוקול ישיבת הוועד המקומי (מס' 22) 8.4.1954

* תקציב המועצה האזורית:
בעקבות הדיון על התקציב, הגיע כהן למסקנה, שלא לאשר את התקציב כמו לפני שנה. תושבי הקריה משלמים למסים שונים ותמורתם מקבלים רק שירותים מעטים. לכן, עלינו לתבוע מהמועצה להכניס את "ענייני" קריית אונו (כשלב ביניים לעצמאותנו):
(א) שכל הכספים שהוציאו לא לדברים מוניציפליים (דוגמת כפר אז"ר), יוחזרו לקופת המועצה, (ב) להכליל בסעיף מס עסקים גם לולים ורפתות, ולהטיל תשלום רטרואקטיבי משנת הכספים 53/54, (ג) חלוקת הכספים המוחזרים ממס הכנסה וממענק ממשלתי לפיתוח, תהיה: 50% למעברה, 40% לקריית אונו ו 10% לכפר אז"ר ולאפעל, (ד) ההכנסות ממס עסקים , שעשועים, אגרות וכדומה, יוחזרו לוועדים המקומיים – בניכוי הוצאות המועצה, (ה) זכות החתימה להוצאות הכספים ליו"ר המועצה ועוד נציג הוועדים המקומיים, (ו) ביקורת ראויה על פיגורים בתשלומים למועצה וטיפול יעיל בגבייתם, (ז) דמי ייצוג בסך 20 ל"י לחודש ליו"ר המועצה – לאור העובדה שיו"ר הוועדים המקומיים אינם מקבלים כל סכום עבור ייצוג, (ח) צמצום מנגנון המועצה ו(ט) הוצאות לנושאי סעד תתבצענה רק בהתאם להוראת הוועדים המקומיים.
* תשובת כהן למרקוביץ, לגבי ההוצאות למועצה הדתית: הוצאותיה כלולות בהוצאות המועצה האזורית, ומצבו של הוועד אינו יכול לאפשר יותר מאשר החזקת רב ושוחט, וכן החזקה בסכום סמלי של בתי הכנסת.
* כהן מדווח על הסכמת הנהלת הדואר להתקין טלפון בקרייה, וכי נרשמו כבר 30 מנויים. באוגוסט עומדים להתקין מרכזיה – עד אז יהיה למשרד הוועד רק קו אחד.

משתתפים: י. כהן – (יו"ר הוועד), היימן, מרקוביץ, לוינסון, ציפרשטיין, ווהבה, צדוק, קנדל
חסר: שהרבני
נוכחים: זייף, ארליך – חברי המועצה האזורית
המזכיר: מ. זהבי

/// מיכל 45 / תיק 2 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש