פרוטוקול ישיבת הוועד המקומי (מס' 21) 28.3.1954

* כהן מדווח על הפגישה, שהתקיימה יחד עם היימן במשרדי הממונה על המחוז, וקורא את מכתב המועצה מה 17.3.54 בנושא גביית המסים – שהעתקו נשלח לממונה המחוז. כהן אמר באותה פגישה, כי אינו רואה כל אפשרות להגיש את התקציב למועצה, היות ובכך ייתן יד לעוול שנעשה לתושבי הקריה במשך השנים האחרונות – וכי הוא מזמין את מבקר המדינה לבדוק זאת. הוא הסביר את אופי התקציב המנופח והבזבזני של המועצה, שגם מפלה לטובה את תושבי כפר אז"ר מבחינת המסים. לכן, יש לתבוע שהם יחזירו למועצה את הכספים שנהנו מהם, על-חשבון המועצה – ובעקיפין גם על-חשבון הוועדים והמעברה. עלינו לתבוע את שינוי המדיניות, עד שתקום המועצה המקומית.
לדעת היימן, אין להגיש למועצה האזורית כל מסמך לאישור בקשר לתקציב, אלא רק לתבוע עצמאות.
מרקוביץ אינו מאמין באפשרות של קבלת הכסף מכפר אז"ר.
לוינסון: "אנו אשמים ואחראיים להוצאות אלו. אנו חמישה אנשים במועצה ואף פעם לא הבאנו את העניין לדיון, במשך שמונה החודשים. מסחרי לא נבחר מעולם בכפר אז"ר וישנם בכפר גם אנשים הגרועים ממנו, מבחינה זאת. יש לכפר גב כמו ארגון המושבים. לדעתי, הם לא ירצו בנו ולא במועצה האזורית. אנו צריכים להיות בטוחים, שהרוב יהיה לצדנו, אחרת נפסיד יותר."
מחליטים להתכנס בשבוע הבא, על מנת לדון בתקציב ההוצאות של המועצה ובהתפתחות העניינים בקשר לישיבת המועצה האזורית לגבי התקציב.

משתתפים: י. כהן – (יו"ר הוועד), מרקוביץ, צדוק, שהרבני, לוינסון, ציפרשטיין
אחרו: היימן, קנדל, ווהבה
המזכיר: מ. זהבי

/// מיכל 45 / תיק 2 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש