פרוטוקול ישיבת המועצה המקומית (מס' 1) 7.11.1954

* קופרמן מודיע על החלטת משרד הפנים לכונן מועצה מקומית בקריית אונו, בהתאם לפרסום בקובץ התקנות מה 16.9.54, ושמספר חבריה יהיה תשעה.
* תוצאות בחירת כהן ליו"ר המועצה, בהתאם להצעת כצנלסון: חמישה בעד וארבעה נמנעו מהצבעה: מרקוביץ, לוינסון, משיח – וכהן עצמו.
תוצאות בחירת שני הסגנים – צ'יטאיאט והיימן, בהתאם להצעת כצנלסון:
בעד צ'יטאיאט הצביעו שישה, ושלושה נמנעו מההצבעה: מרקוביץ, לוינסון ומשיח.
בעד היימן הצביעו חמישה, וארבעה נמנעו מההצבעה: מרקוביץ, לוינסון, משיח – והיימן
עצמו.
* כהן מודה, מתייחס לקשיים שהיו במהלך התהליך ומבקש את עזרת חברי המועצה והציבור במילוי תפקידו.
* לוינסון מביע שמחה על הקמת המועצה, אולם טוען שעליה היה להסתפק בסגן אחד וכי המינוי לא משקף את דעת רוב הציבור, שבחרו לפני שנה בוועדים המקומיים בקריית אונו ובמעברה. בהמשך הוא תוקף את היו"ר על החלטות ופעולות שנעשו בתקופת המעבר, אשר ניפחו את המנגנון ללא התייעצות.
* מרקוביץ מברך בשם המועצה הדתית, אולם מביע את התמרמרות האוכלוסייה הדתית על ההזנחה השוררת בקריה בכל ענייני הדת, ומקווה לשינוי ו"לאחות את הקרעים".
* צדוק מברך בשם הסיעה התימנית, "הסיעה היחידה ללא כיוון פוליטי". הוא מתנגד לדברי מרקוביץ, שהוועד התעלם מהצרכים הדתיים, ומביא כמה דוגמאות לכך. עם זאת, הוא מצטרף לבקשתו למצוא פתרון למתן חלקה לעדה האשכנזית, לבניית בית כנסת.
* כהן עונה בפירוט לכל אחת מהטענות. הוא מדגיש שכל ההחלטות – לרבות קבלת עובדים זמניים, הובאו לאישור המועצה. כמו כן, הוא מציין את האחריות האישית בקבלת הלוואות , שהוא והיימן לקחו על עצמם בתקופת המעבר, כדי לא לעכב את בניית ביה"ס.

משתתפים: י. קופרמן – הממונה על המחוז, י. פרנקל – קצין המחוז
יעקב כהן (היו"ר), דוד צ'יטאיאט, שמש נאג'י, משה כצנלסון, יעקב (פריץ) היימן, שלום צדוק, יוסף לוינסון, מרדכי מרקוביץ, שמואל משיח – חברי המועצה
המזכיר: מ. זהבי, חותמים: כהן וזהבי

/// מיכל 45 / תיק 2 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש