פרוטוקול ישיבת המועצה 5.2.1956

* סגן ראש המועצה דוד צ'יטאיאט מודיע על התפטרותו, מחמת מעבר למגורים בעיר אחרת. הוא מודה לחברי המועצה על פעילתה – כולל לטובת המעברה, ומבקש שגם בהמשך: "תעלו בראש דאגתכם את חיסולה של המעברה". מחליף אותו אליעזר רוקנשטיין, מרשימת מפא"י.
* מאשרים את החלטות ישיבת המועצה מס' 7 (הישיבה הקודמת).
* מאשרים את החלטות ישיבת הנהלת המועצה מס' 6, מה 1.1.56: תיקון חוק עזר לקריית אונו בדבר פיקוח על כלבים, חלוקת בגדים שנאספו, תביעת ההסתדרות לתשלום "מבטחים", מינוי ועדת תכנון מייעצת להנהלה, בקשת המועצה לביקורת סרטים ומחזות, הלוואה מתקציב הפיתוח.
* מאשרים את החלטות ישיבת הנהלת המועצה מס' 7, מה 16.1.56: מינוי ועדה לחג העצמאות (בנוסף, הוסכם שיצורפו גם נציגי 4 הסיעות המיוצגות במועצה), סלילת כביש ברחוב טרומן תובא לדיון בתקציב הפיתוח לשנת 1956/57 (גם להסביר לתושבי הרחוב את הסיבות שמנעו את סלילתו עד כה – ההחלטה על הסלילה הייתה של המועצה האזורית), בקשת חבר השלטון המקומי לגביית תרומות לקק"ל (5 בעד, 4 נמנעו: ארליך, לוינסון, מרקוביץ, סעדי), אישור ערבויות למקרי סעד, אישור תעלה ברחוב לוס אנג'לס, קבלת עובדת סעד נוספת בחצי משרה לשיכונים לאור ריבוי מקרי הסעד (לאחר דיון ממושך בהשתתפות מרבית המשתתפים, רכישת גן ילדים ב' (יצחייק מבקש לפתוח כעת גם גן נוסף במעברה), העברת הוועדה לתכנון ובניין ערים להחזקתה של המועצה. אישור היטל המסים לשנת 1956/57 התקבל לאחר דיון ממושך – במיוחד לגבי המס בו יחויבו אנשי המעברה. ראש המועצה בתגובתו למתנגדים: עדיין אין חשמל במעברה, דרוש סכום של 80,000 ל"י למטרה זאת. תושבי המעברה לא מוכנים להשתתף בסך של 200 ל"י (כל משפחה) בעד התקנת חשמל. ארליך השיב: מדוע התושבים צריכים לשלם ולא עמידר, הבעלים? הרי אם ייגשו סוף-סוף לפיתוח השטח לשיכונים, גם אז תישאר הרשת בחלקה של עמידר רק חלק ממנה יחוסל.
מאשרים את החלטת ההנהלה לגבי תיקון חוק עזר לאיסוף אשפה – לגבי העלאת מס האשפה (5 בעד וארבעה נגד: מרקוביץ, סעדי, ארליך ולוינסון).

משתתפים: י. כהן – ראש המועצה
דוד צ'יטאיאט – סגן ראש המועצה
ח. ציפרשטיין, ס. יצחייק, מ. כצנלסון, ד. ארליך, י. לוינסון, י. סעדי, מ. מרקוביץ – חברי המועצה
מ. זהבי – מזכיר המועצה
ג. איצקוביץ – רושם הפרוטוקול
חתומים על הפרוטוקול: י. כהן, מ. זהבי

/// מיכל 58 / תיק 1 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש