פרוטוקול ישיבת הוועד מיום 7.5.1951

* היימן מודיע על התפטרות (אינו רוצה להיות "גזבר כבוד") ושכבר העביר את כל הסידורים עם "רסקו". הוא מסכים, שהמצב הכספי רע. השיכונים החדשים לא השתתפו בהכנסה במידה הדרושה וצריך למצוא דרך, שהשירותים לא יסבלו.
בתגובה מציין זיידמן, שאיננו סבור שיש איש המתאים להחליף את היימן. יום הבחירות אינו קרוב, המקום מתפתח ויש צורך להחליף את חצאי העובדים בעובדים שלמים. הוא מציע לקבל את ניגר כגזבר בתשלום ואז היימן לא יצטרך להתפטר.
* זיידמן מוסר דו"ח מהישיבה המשותפת עם "רסקו": "רסקו" הסכימה לסלול את הכבישים בשטחה – המועצה האזורית תשתתף ב 25% ואת היתרה יכסו בעלי הדירות, בעד המגרשים הריקים והבתים שהושכרו תשלם "רסקו", הוסכם להקים שני גני ילדים, הוסכם שיעשו את כל הדרוש בעניין הסניטציה – עם המפקח פייזר.
המשך הדיווח בנושא הבאר: נעשתה שאיבת ניסיון. הוועד פנה לסוכנות והסביר, שלא נוכל לספק מים למעברה המונה כבר היום 600 משפחות.
* רענן מדווח, שבראשית החודש יש לו בקופה כמאה ל"י והוא צריך אלף ל"י לתשלום המשכורות ולכיסוי ההוצאות. הוא ממשיך ומדווח על פירוט ההכנסות וההוצאות בחודש שעבר ובחודש הבא
ועל תוצאות ביקורו בירושלים במשרד הפנים (לגבי שם היישוב: "בקעת אונו"/"קריית אונו" ו"כפר ענה"/"כפר אונו" – קק"ל: הוחלט על "קריית אונו"), התחבורה (הבטיחו לפתוח סוכנות דואר – לא רוצים להבטיח טלפון). כמו כן, מציין רענן, שיש צורך להתחיל בנטיעות לאורך הכבישים.
* לאור בעיות הגבייה, מועלות מספר הצעות: להוסיף לחומסקי גובה לשעות הערב (היות וביום אנשים עובדים), למנות גובה ליום שלם או להפקיד את הגבייה וחלוקת הדואר בידי אדם אחד.
* טירולר מבקש לתת רשות להקים חברת פיתוח ולבקש מקק"ל 14,600 מ"ר למטרה זאת (לקולנוע, בית קפה, מרכז מסחרי). למעט גרוספלד (שמו לא מופע בין המשתתפים), כולם מסכימים לתת רשות להקמת חברת פיתוח – על התנאים ידובר בישיבה הבאה.

משתתפים: זיידמן, היימן, טירולר, לנדס, לוינסון, לב, גרוסמן, צדוק
מזכיר הוועד – יעקב רענן
חתומים: זיידמן ורענן

/// מיכל 9 / תיק 6 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש