יעקב גורן – מנהל בית ספר "ניר" 1969-1951

יעקב גורן קיבל את אות יקיר קריית אונו בשנת 1990.

להלן קטע לקוח  מכתבה שהתפרסמה בעיתון "דבר", אפריל 1964, במסגרת "ותיקי קריית אונו מעלים זיכרונות".

יעקב גורן, מנהל בית ספר “ניר”, מוותיקי המורים, ממשיך בהתמדה זה 13 שנה להוציא מחזורים – מחזורים של תלמידים, מעלה זיכרונות על בית הספר שברשותו, שהוא עתה הגדול בקריה.
"כאשר באתי לקבל על עצמי את הנהלת בית הספר בשנת תשי"א היה המוסד בן חמש כיתות. מפוזר בדירות רבות, מאד בלתי נוחות וחמישה מורים מתלבטים בבעיות קשות. שכן, 50 ילדים, ילידי הארץ, צריכים היו לקלוט 150 ילדי עולים. המשימה הזו הייתה קשה. אפשר היה לשמוע בבית הספר שפות אידיש, ערבית, בולגרית, ועוד. קשה היה להידבר עם ההורים. עתה לומדים בבית הספר 850 ילד, יוצאי עירק, צפון אפריקה, אמריקה, מזרח אירופה ובני הארץ ללא כל בעיות של קליטה. אין כלל הבדל בין ילד לילד. ההתבוללות היא מוחלטת. אותן המחיצות שכה קשה לנו לפרוץ בחברת מבוגרים, אינן קיימות כלל בחברת הילדים, בבית הספר, שהוא בית חינוך לכל הילדים.
במשך השנים התגבש בבית הספר צוות מורים, שרואה בעבודתו במוסד, יותר מאשר מקום עבודה גרידא."

בתשובה לשאלה אחרת, על על יחס המועצה המקומית לחינוך ולצרכיו, עונה גורן : "בית הספר שלנו מצויד בציוד עשיר, המופעל לטובת כל הילדים. אנו זוכים להבנה רבה מצד המועצה המקומית לכל משאלה, שבאה לתרום לפיתוח בית הספר, לשיפור החינוך. זאת ועוד, שנות העבודה שלי בקריית אונו הצטיינו תמיד בהבנה מלאה מצד הרשות המקומית למורים – חוסר פורמאליות, אווירה חופשית והרבה אמון. כאן בקרית אונו, זה משהוא אחר לגמרי מאשר במקומות אחרים."

ומה היית מאחל לעצמך כמנהל בית הספר קריית אונו, עם חגיגיות מחצית היובל של הקריה? – שאלנו, ויעקב השיב: "מי ייתן ואותם יחסי האמון ההדדיים וההערכה בין המועצה המקומית ועובדי החינוך, שאפיינו את קריית אונו במחצית הראשונה של היובל, ימשיכו להתקיים, כאשר קריית אונו תיהפך לעיר גדולה."

לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>