פרוטוקול ישיבת ועדת חינוך מתאריך 30.1.1954

* הדיון מתקיים לקראת כינוס אסיפת ההורים הכללית (שתתקיים למחרת), המתכנסת אחת לשנה.
* קנדל מבקש, שהעניינים שידונו בישיבה, הם חלוקת התפקידים והסמכויות בין ועד ההורים לבין ועדת החינוך. ועדת החינוך פועלת בשם הוועד המקומי בענייני חינוך – כמו ביצוע חינוך חובה. לדעתו, אין מקום לדרישת ועד ההורים לתשלום מצד ההורים, עבור דברים שתפקיד הוועד המקומי לדאוג להם.
בשאלת הבנייה: הבעיה העיקרית היא חוסר כסף, ויו"ר הועד המקומי מטפל בשאלת מימון הבנייה הנדרשת. כמו כן, הוועד המקומי אישר הקצבה של 250 ל"י לספרייה.
בסיום דבריו, מבקש קנדל את דעת חברי ועד ההורים והנהלת בית הספר, בהתייחס לפעולתו של הוועד המקומי בענייני בית הספר.

* קנדל (לשאלת שהרבני): הוועד המקומי הוא שבונה למעשה את ביה"ס, אולם להלכה הבונה היא המועצה האזורית – שללא הסכמתה לא יבוצע דבר.
*יעקב גורן, מנהל בית הספר, מציין את ההישג שבהרחבת הספרייה אבל לעומת זאת את הפיגור בבניית הבניין החדש של ביה"ס, דבר שגורם להמשך הלימוד בשתי משמרות. הוא בטוח שיותקף על ידי ההורים באסיפת ההורים ויאלץ לספר את האמת על הוועד המקומי ועל המועצה ועל דרכה השלילית לגבי בית הספר. עם זאת, הוא אומר שבאסיפת ההורים יתקיף את הוועד . בגלל גידול במספר התלמידים ל- 520 והמספר העתידי בשנה הבאה של 750 , יש להתחיל באופן מיידי בבנייה, כי אחרת היא לא תסתיים עד תחילת שנת הלימודים הבאה. הוא אומר, שאם לא יתחילו לבנות את הבניין, הוא עתיד להזמין את הפיקוח של משרד החינוך לדיון במצב, עם הוועד המקומי ועם המועצה האזורית. כמו כן, הוא מציע להשיג בניין הקרוב לבית הספר או  להעמיד בקרבת ביה"ס צריף, על מנת למלא את החסר בחדרי לימודים.
לסיום, ציין גורן את גידור ביה"ס – עשייה חיובית שהתבצעה, וכן פנה לוועד ההורים בבקשה לטפל בנשף פורים, כחלק מחגיגת הפורים.
*נושא נוסף שעלה באסיפה היה רכישת מכונת כתיבה לבית הספר ומקור תקצובה. חברי ועד ההורים ומנהל ביה"ס התייחסו לערך המכונה עבור בית הספר, וטענו שהגורם שאמור לממן את רכישתה הוא הוועד המקומי ולא ועד ההורים.
*ועדת החינוך המקומית החליטה לפנות לוועד בדרישה לפתוח גן שלישי לילדי שכונת הבולגרים והצריפים, ושהבית שקנו שם יהיה מוקדש לגן (מדובר במבנה בית האריזה אשר ברשות הוועד, שהדתיים לא מוכנים לפנותו עד שיוקם להם בית כנסת).
נוכחים:
קנדל – יו"ר הוועדה וחבר הוועד המקומי, שהרבני , סמואלוב – נציגי ועד ההורים, גורן מנהל ביה"ס
חסרים: כצלנסון , גרין, כץ, סמי

/// מיכל 45 / תיק 1 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש