פרוטוקול ישיבת הוועד הנבחר לפי הזמנת משרד הפנים – 25.8.1953

על סדר היום: 1. רישיונות. 2. כבישים. 3. בית כנסת. 4. שונות. 5. שאילתות.
*רשימת הרישיונות עליהן ממליצה ועדת הרישיונות בליווי הסברים:
ברכורדרי – מכירת ירקות. 2. רפפורט זאב – הלבשה. 3. ליידר יעקב – מספרה. 4. סנדרוביץ יצחק – מספרה. 5. זיסוביץ – משתלה. 6. ווילצינסקי פסח – חלב. 7. נסים גרשון – שרברבות. 8. שלזינגר ליאו – קפיטריה. 9. ניסים כהן – נעלים ובדים. 10. אונגר זלמן – נעליים ומוצרי עור. -11. פוגל שלמה – מלוי חומץ. -12. צלח אברהם – קיוסק בפינת כפר אז"ר תל ליטוינסקי. 13. וולקוביץ אלחנן – קיוסק על יד ביתו. 14. הקר משה – קונדיטוריה. -15. וויסברג – מכירת עופות. 16. אינהורן מישל – רוכלות סודה.

יש הצעה לדון תחילה בעסקים של צרכים יומיומיים, שכדאי שיהיו במפוזר כדי להקל על עקרות הבית. ואשר לעסקים האחרים, כדאי להחליט על ריכוז מסחרי מתאים. יש לצאת מנקודת הנחה, שיש מקום לתחרות הוגנת כך ייהנה הקהל משמירה על מחירים מתקבלים ושיפור השירות.
דיון על הקיוסקים.
מאשרים וגם דוחים רישיונות.
ממשיכים לדבר על שאר העסקים, וגם פה מאשרים וגם דוחים .
*כבישים: אחוז קטן מאוד שילם עד עתה את השתתפותו בכבישים, 35 במספר. מחליטים שכל חברי הוועד יתגייסו לפעולת הסברה, כדי שאנשים ישלמו על הכבישים ואפשר יהיה להתחיל לסלול אותם.
*בית כנסת: מנסים להחליט היכן יקצו מקומות לבתי כנסת לכל העדות. מחליטים להקים שלושה בתי כנסת, אשכנזי, ספרדי ותימני. עם הקמת בתי הכנסת, על כל המתפללים להחזיר את בית האריזה המשמש להם כמקום תפילה.
*שונות: מחליטים לפנות לבית הקולנוע בבקשה שלא יקיימו הצגות בימים הנוראיים. ושמעמידים את המקומות הציבוריים לרשות המתפללים בימים הנוראיים.

משתתפים: יו"ר – י. כהן, פ. הימן, ח. ציפרשטיין, י. לוינסון, ו. שרהבני, ש. צדוק, ו. והבה,
מ. מרקוביץ,.

/// מיכל 45 / תיק 1 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש