Warning: Undefined array key "200-1" in /home/656261.cloudwaysapps.com/cxqheavndw/public_html/wp-content/themes/archive/inc/breadcrumbs.php on line 147

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/656261.cloudwaysapps.com/cxqheavndw/public_html/wp-content/themes/archive/inc/breadcrumbs.php on line 149

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/656261.cloudwaysapps.com/cxqheavndw/public_html/wp-content/themes/archive/inc/breadcrumbs.php on line 149

גלגולי הארכיון ההיסטורי

הארכיון

תחילתו של הארכיון במבנה נטוש של "בניה קלה" שנוהל על ידי חיים כחלון, פנסיונר שהועסק בחלקית משרה.

1992 – הארכיון  עובר לווינגייט 22.  מסמך מגנזך המדינה מאותה תקופה ממליץ לשמור עותק של כל הארכיון על מיקרופילמים או באמצעות צילום, ומזכיר להתקין גלאי עשן.

הסופר יגאל סרנה, שכתב את ספרו על יונה וולך, מודה לארכיון "הקטן והדולף" של קריית אונו (1993).

1994 – הארכיון נשרף.  לא הייתה שום הגנה מפני אש ושום גיבויים.  מתוך 740 קרטונים נשרפו 310, רובם חומר מנהלתי.

הארכיון נוהל על ידי שוש רובס, שהוכשרה לתפקיד תוך כדי עבודתה בקורס לארכיונאות, על ידי הרשות.

2005 – עיריית קריית אונו מחליטה לסגור את הארכיון. הארכיון המנהלתי שכלל כ-3000  מכלים הועבר למגנזה פרטית, המבנה הועבר לרשות בית הספר הדמוקרטי והארכיונאית הוצאה לגמלאות.

מאחר ואין  להוציא חומר היסטורי מתחומי הרשות, הארכיון ההיסטורי עבר למחסן בבית ספר "ניר".

לאחר שנודע לתמרה ורענן רשף על העברת הארכיון לבית ספר "ניר", הם הציעו את עצמם כמתנדבים לסידורו.  מנכ"ל העירייה הזמינם לראיון וציין  שיש עוד מתנדבים. לאחר זמן קצר הודיע על התמנותם לתפקיד. בינתיים הודיע המתנ"ס שהוא מוכן לנהל את הארכיון ההיסטורי.

2006 – הארכיון ההיסטורי עבר למתנ"ס – לממ"ד הספרייה הציבורית. עברו 85 מכלים שכללו פרוטוקולים של הרשות, פרוטוקולים של ועדות, אלבומים, גביעים, מגילות יסוד, עיתונות, קסטות, חשבונות מים. בגלל מיעוט החומר הרלוונטי, הארכיון סודר כ "אוסף היסטורי" שאינו מחויב לכללים ארכיונאים ונגיש יותר למתעניינים. האוסף ההיסטורי כולל כ-100 מכלים.

2006 – פגישה עם גנזך המדינה :  ממליצים  לאחסן את החומר במקום מוגן.

2010 –  התקיימה פגישה בנושא ארכיון העירייה בהשתתפות ראש העירייה נשרי,  רון מלכה, גדי לייכטר ומנהל המתנ"ס וסוכם על הסבת מבנה אגף הגבייה לארכיון עירוני/ מוזיאון העיר.

2013 – במסגרת מיזם של רשת ארכיוני ישראל (ראי)  שמיועד  לקשור את כל ארכיונאי  המדינה, נבחרה קריית אונו  להשתתף בתהליך ונשרה ממנו עקב חוסר מוכנותו הטכנית של הארכיון.

2016  ( מרץ) – אישור תקציב של 30,000 על ידי ישראל גל ראש העיר,  לביצוע תהליך דיגיטציה של הארכיון, בהובלת שאולה הייטנר.

2018 – נילי פורת-זיידמן  הצטרפה לצוות הדיגיטציה.

2022 – הסתיימה העבודה על הארכיון הדיגיטלי

תיקי משפחות

במשך שנים רבות עוסקת משפחת רשף באיסוף חומרים לתיקי משפחות של המייסדים. התיקים כוללים  שאלונים, ראיונות, צילומים, קטעי עיתונות ואזכורים ממקומות שונים.  חומר זה הוא בבחינת אוצר בלום של מידע, הרבה מעבר לחומרים ארכיונאים סטנדרטיים. במסגרת הטיפול בארכיון  התבצע  גם עבור התיקים תהליך דיגיטציה,  בתכנון  שיפורסמו בעתיד.

מסמכים

בנספח המצורף מופיעים מסמכים שונים, כולל תכנון הארכיון שלא יצא לפועל.

/// מיכל 200 / תיק 1 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש