פרוטוקול ישיבת המועצה (מס' 11) – 2.9.1970

* ראש המועצה מודיע על קבלת מכתב מיעקב כהן, המתייחס לדבריו שנרשמו בפרוטוקול ישיבת המועצה הקודמת (15.7.70), (הנוסח המלא בפרוטוקול המקורי).
בהמשך וכתגובה להודעה זאת, כהן טוען לחוסר ולאי-דיוקים בפרוטוקול. הוא מוסיף, כי מאחר שמקבלים אותו רק לאחר 6-4 שבועות, קשה לזכור פרטים על-מנת לתקן. כהן מבקש לכתוב בפרוטוקולים את דבריו באופן מילולי: "זכות כל חבר מועצה לבקש, שדבריו שביקש שירשמו, אכן ירשמו".
ראש המועצה: "מה שאנו עושים לגבי הערותיך לפרוטוקול, זה לפני משורת הדין".
* לגבי הערות כהן בקשר לישיבת המועצה שלא מהמניין (גם היא ב-15.7.70 ), לגבי השינויים בתכניות בהן שני בתי הספר (התיכון וחטיבת הביניים) יהיו בשטח אחד, בהשוואה לסיכומים בקדנציה הקודמת, מחליטים להביא את הדיון באותו פרוטוקול לישיבת המועצה הקרובה.
* הובא לידיעת חברי המועצה, שבעקבות בקשת ההתפטרות של ד"ר יעקב אמיר, ייכנס במקומו חנוך ביטלמן (הבא אחריו ברשימת גח"ל), לתפקיד סגן ראש המועצה וממלא מקומו.
* מאשרים (פה אחד) את יציאת ראש המועצה לחו"ל ואת העברת זכות החתימה לממלא מקומו וסגן ראש המועצה, חנוך ביטלמן.
* לגבי אישור העברות מסעיף לסעיף בתקציב נוסף לשנת 1969/70 (פרוטוקול מישיבת ועדת הנהלת המועצה מה- 26.8.70): לאחר שהממונה על המחוז לא אישר את התקציב הנוסף בגלל חריגותו, קיים ראש המועצה מגעים גם עם סגן המנכ"ל של משרד הפנים והתגבש הסיכום, לפיו יובא לאישור המועצה הנוסח הבא, אשר ייכתב על המסמכים: "ההוצאה הוצאה למעשה לתקופת הקדנציה הקודמת, ולמען סידור פנקסי החשבונות הנני נאלץ לחתום בהסתייגות, מאחר ולא התקבל אישור הממונה על המחוז להוצאות אלה."
* מאשרים (פה אחד):
השתתפות בהחזקת רכב לעובדי המועצה במילוי תפקידם (פרוטוקול מישיבת ועדת רכב מה-26.8.70), וייעשו כל המאמצים למציאת דרך לחיסכון בסעיפים אחרים של התקציב השוטף, לכיסוי הוצאה נוספת זאת.
רכישת מכונת טאטוא בסך 97,000 ל"י
הלוואה בסך 150,000 ל"י לאיזון תקציב ל 1970/71, הלוואה ממפעל הפיס בסך 600,000 ל"י ל 12 כיתות בית ספר יסודי וכמו כן 350,000 ל"י ל 7 כיתות חטיבת ביניים.
סיכום עם חברת שיכון ופיתוח, שלפני כל דיון בקשר לאפשרות רכישת שוק על-ידי המועצה, תיעשה הערכה מחודשת של מחירי השוק . כן תיבחן האפשרות, אם יוחלט על רכישת השוק, שחברת שיכון ופיתוח תיטול על עצמה מכירת הדוכנים עבור המועצה, למומלצים על-ידה.
תשלום בסך 1,280 ל"י, עבור הופעת להקת אמנים בעיר התאומה דרכטן, ביוני 1969.
* מאשרים חתימת חוזה עם משרד החינוך והתרבות, המוכן להעמיד לרשות המועצה מענק מחקר בסך 6,500 ל"י, למען מחקר שיבוצע על-ידי מנהל השירות הפסיכולוגי עמירם רביב.
* בעקבות התפטרות ד"ר אמיר ויציאתו לחו"ל, מאשרים את עו"ד מיתר כיו"ר ועדת הקולנוע.
* מחליטים על הקמת מועצת מלווה פנימי, בהרכב חברי הנהלת המועצה ואנשי ציבור, שעליהם ימליץ ראש המועצה.
* הודעות:
הוועדה המקומית לתכנון בניין ערים המליצה לפני הוועדה המחוזית, על מתן תוקף לתכנית שסוכמה עם חברת גד
( לבניית 1,850 יחידות דיור) ואושרה על-ידי המועצה ב-15.7.70.
מתנהל משא ומתן עם משרד שיכון ופיתוח, לקבלת דירות הנבנות על-ידי חברת שיכון ופיתוח למטרת שיכון עולים, למכירתן לתושבי המקום. עם קבלת האישור, תפורסם הודעה בציבור. ועדת הדיור תיקבע קריטריונים לגבי המומלצים.
סוכם שחברת עמידר תיגש מייד לבניית תוספת דיור וכן תממן ותבצע עבודות פיתוח באזורם.
נעשים מאמצים לאפשר הקמת מפעל "מוטורולה" במקום.
נעשו תיקונים ושיפוצים בבתי הספר, לקראת שנת הלימודים הקרובה (תש"ל). מפאת חוסר בכוח אדם, תבוצענה העבודות הדרושות בגני הילדים, עם תחילת שנת הלימודים. ייעשו כל המאמצים, שהגנים החדשים ב"רימון" ייפתחו במועד.
העבודה במאגר המים הולכת ונשלמת.
סוכם על פתיחת תחנות מגן דוד אדום ומכבי אש, שישרתו גם את אור יהודה וגבעת שמואל.
נציגי המועצה השתתפו בכנס, שזומן על-ידי משרד הבריאות, לקבלת הנחיות על פעולות מנע למחלת החולירע.
* אושרה המלצת ועדת המכרזים מה 26.8.70 (למעט בהתנגדות סמי כץ, שהסתייג לה גם במהלך הדיון), לתת את העבודות לבניית בית ספר בן 24 כיתות לחברת סולל בונה (מיכרז 4/70), שהצעתה הייתה הזולה ביותר.
* לאור הגידול בבית ספר "בן זכאי", החליט משרד החינוך על פתיחת סניף בבית ספר זה, שיכלול ארבע כיתות וכיתת גן, הוא ייחשב כבית ספר ניסויי ותפעל בו "תכנית פעלתנית".
* אושר הפרוטוקול מישיבת הוועדה להקלה במסים, למעט הסעיפים אותם רשם לפניו היו"ר, שלגביהם ביקשו חברי המועצה לקבל מידע נוסף.
* אישור פרוטוקול מוועדת רישיונות:
מאשרים את הבקשה לקבלת רישיון לחלוקת חלב, במקום המחלק הקודם שעזב, וכן את הבקשה לקבלת רישיון לאטליז ברחוב הרקפת, בתנאי שימלאו את דרישות משרד הבריאות.
דוחים את הבקשות לקבלת רישיונות להפעלת מכונות למשחקי ספורט ובידור, מחמת התנגדות המשטרה וכן דוחים את הבקשה לקבלת רישיון למכירת דגים חיים, היות ובאותה שכונה ישנה כבר חנות למכירת דגים.

משתתפים: אביגדור ורשה – יו"ר המועצה
עמנואל ירדני וצבי פרידמן – סגני יו"ר המועצה
חנוך ביטלמן, יעקב נחושתן, עליזה רונטל, יעקב כהן, סמי כץ, מילק קרמר,
דוד דבורה וזלמן נוימן – חברי המועצה
ד"ר יעקב אמיר
נוכחים: דוד ענבי – מזכיר המועצה, אריה אחידב – הגזבר, עמוס אורן – מהנדס המועצה,
עו"ד צבי מיתר – היועץ המשפטי ומרדכי אורנשטיין
חתומים על הפרוטוקול: דוד ענבי ואביגדור ורשה

/// מיכל 62 / תיק 10 /
לצפיה במסמך המקורי לחצו כאן >>

המסמך ייפתח בחלון חדש